Zoeken in KBvG.nl

kbvg-emblem
Inloggen
kbvg-emblem
Heeft u schulden? Ga naar

Het is bijna zover, 1 oktober 2022 dient zich aan en jij kunt als lid van de KBvG die felbegeerde PROP-award straks op kantoor hebben staan!

De laatste KBvG PROP award wordt in oktober uitgereikt. Heb jij een goed idee, een oplossing voor zowel schuldeisers als debiteuren? Stuur je nominatie dan voor 1 oktober a.s. in via kbvg@kbvg.nl en maak kans op de bronzen PROP. De bronzen PROP is het symbool van het naar de prullenbak verwijzen van het probleem dat is opgelost, maar PROP staat ook afgekort voor PRagmatische OPplossing.

In oktober buigt de jury zich over de inzendingen voor deze laatste KBvG PROP Award. Begin 2023 kiest de jury de jaarPROPaward voor de beste inzending van 2022.

Voorwaarden 
Wil je weten waar je inzending aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor die felbegeerde award? Kijk dan op de speciale webpagina over de KBvG PROP-award.

De nominatie moet in elk geval ingezonden zijn vóór de 1e van de maand oktober. De inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury, bestaande uit de KBvG-voorzitter (of in geval van een inzending vanuit haar kantoor: de vice-voorzitter) en twee ketenpartners of stakeholders, uit een roulerende pool. Halverwege de maand wordt de winnaar bekend gemaakt.

Eerdere winnaars 
Eerdere winnaars waren GGN (twee maal) en de Zuyd Groep. In de eerste casus van GGN werd beschreven wat het kantoor doet om bij beslag op een motorvoertuig de maximale verkoopwaarde te verkrijgen voor hun debiteurklanten én voor de opdrachtgevers. Dankzij een nieuw ingericht proces en samenwerking met BCA Autoveiling hebben zij de gemiddelde verkoopwaarde weten te verdubbelen.

De tweede casus van GGN ging over het verruimen van de werktijden van gerechtsdeurwaarders. GGN heeft onderzoek gedaan naar de mate van persoonlijk contact aan de voordeur nu hybride werken door de coronamaatregelen vaker de standaard is geworden. Uit het onderzoek bleek echter dat veel debiteuren ondanks het hybride werken niet thuis zijn tijdens kantooruren. Het draaien van een pilot met verruimde werktijden (doordeweeks tot 20:00u en op zaterdagen van 08:00 tot 13:00u) gaf als resultaat dat het aantal thuisbezoeken waarbij contact is met de debiteur is gestegen naar 49%. Dit was voorheen 17%. Het persoonlijk contact wordt door de debiteuren als zeer positief ervaren. Ook in de avonduren!

In de casus van Zuyd Groep draaide het om een mobiele escaperoom die de wijk ingaat en inzetbaar is voor meerdere doelgroepen. De oplossing van de escaperoom ligt in het in gesprek gaan met de deurwaarder om tot oplossingen te komen.

schuldenwijzer
Heeft u schulden?

Schuldenwijzer is een platform dat mensen met schulden een eenvoudig, beveiligd en online inzicht geeft van de eigen schulden en daarbij horende informatie.

Inloggen